Понад 7 тисяч громадян Полтавщини потрапили до антирейтингу

 У цифровому просторі існує база, до якої потрапляють громадяни, що мають борги, зокрема по аліментах – Єдиний реєстр боржників ( https://erb.minjust.gov.ua/). Своєрідний антирейтинг покликаний стимулювати до змін поглядів та поведінки батьків, що дозволяють собі ігнорувати потреби дитини. «Відкритий доступ до реєстру дозволяє зручно слідкувати за особами, що не сумлінно виконували рішення суду та батьківський обов’язок.

Наразі державні виконавці міжрегіонального управління внесли до цього списку майже 17 тисяч неплатників аліментів, зокрема на Полтавщині – понад 7 тисяч, на Сумщині – більше 4 тисяч та Чернігівщині – також понад 4 тисячі громадян», – розповіла Ірина Свистун, начальник Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми).

Очільниця також зазначила, що будь-хто може перевірити себе у Єдиному реєстрі боржників, в якому публічно зазначається інформація про громадян, що мають заборгованість за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів понад 3 місяці. Боржник, який потрапив до даного реєстру, не зможе укласти будь-яку угоду щодо майна. Так, відповідно до чинного законодавства, нотаріуси чи інші державні реєстратори перед здійсненням відповідних угод майна зобов’язані спочатку перевірити інформацію з Єдиного реєстру боржників. У разі, якщо особа, котра звернулась до нотаріуса (реєстратора), наприклад, щодо купівлі/продажу квартири, значиться в реєстрі, нотаріус (реєстратор) відмовляє такому громадянину у здійсненні правочинів.

Не варто забувати й про наслідки, пов’язані з публічною доступністю такої інформації. Наприклад, використовувати цей реєстр можуть для перевірки платоспроможності громадянина. Також, відтепер перед здійсненням будь-якої операції, пов’язаної з оформленням транспортного засобу, працівники Регіональних сервісних центрів Міністерства внутрішніх справ України перевіряють наявність водія в Єдиному реєстрі боржників. У разі виявлення громадянина у списку, йому буде відмовлено у здійсненні цих операцій.