Видобуток російської нафти скоротиться на 1,4 мільйона барелів на день (барелів на день) наступного року після того, як вступить в силу заборона Європейського Союзу на морський експорт російської сирої нафти, повідомило Міжнародне енергетичне агентство у вівторок.
Позбавлення Москви доходів призведе до збільшення невизначеності на нафтових ринках і посилить тиск на ціни, включно з дизелем, заявило паризьке енергетичне агентство у своєму щомісячному звіті про нафту.
«Наближення ембарго ЄС на імпорт російської нафти та нафтопродуктів, а також заборона на морські послуги додадуть додаткового тиску на світові нафтові баланси, і, зокрема, на і без того винятково обмежені ринки дизельного палива», – заявили в МЕА.
«Пропоноване обмеження ціни на нафту може допомогти зменшити напруженість, але незліченна кількість невизначеностей і логістичних проблем залишається… діапазон невизначеності ще ніколи не був таким великим».
ЄС заборонить імпорт російської сирої нафти з 5 грудня та російських нафтопродуктів з 5 лютого, що позбавить Росію нафтових доходів і змусить одного з провідних світових виробників і експортерів нафти шукати альтернативні ринки.
Крім того, план G7, створений як доповнення до ембарго ЄС, дозволить постачальникам транспортних послуг допомагати експортувати російську нафту, але лише за примусово низькими цінами. Це також має набути чинності 5 грудня.
Це означає, що ЄС повинен буде замінити 1 мільйон барелів нафти на добу та 1,1 мільйона барелів на добу нафтопродуктів, особливо дефіцитним і дорогим дизелем з цінами на 70% вищими, ніж у цей час минулого року, що сприяє посиленню глобальної інфляції, заявили в МЕА.
Агентство зазначило, що зміна маршруту глобальних торговельних потоків, оскільки Росія прагне експортувати більше нафти на ринки за межами ЄС і оскільки ЄС закуповує деінде, може послабити тиск на постачання нафти та продуктів, але високий попит на дефіцитні нафтові танкери може створити проблеми.
«Конкуренція за неросійські барелі дизельного палива буде жорсткою, і країни ЄС повинні будуть відмовлятися від своїх традиційних покупців на вантажі зі США, Близького Сходу та Індії», — заявили в МЕА.
МЕА прогнозує, що похмурі економічні перспективи призведуть до скорочення глобального споживання нафти майже на чверть мільйона барелів на добу в четвертому кварталі 2022 року порівняно з аналогічним періодом минулого року, а зростання попиту сповільниться до 1,6 млн барелів на добу в 2023 році з 2,1 млн барелів на добу цього року.
За даними МЕА, слабка китайська економіка, енергетична криза в Європі та сильний долар негативно впливають на споживання. Але агентство трохи підвищило свій прогноз зростання попиту в Китаї на наступний рік на 100 000 барелів на добу до 15,7 млн барелів на добу.